Door het oog van de naald - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jan Woudstra - WaarBenJij.nu Door het oog van de naald - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jan Woudstra - WaarBenJij.nu

Door het oog van de naald

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Augustus 2011 | Australië, Brisbane

Lieve mensen,

Vanuit een druk Hostel in Brisbane meld ik me weer zoals afgesproken.
Het had echter niet veel gescheeld of ik had hier nu niet gezeten...

Toen we eergisteren namelijk op het vliegveld van Bangkok wilden inchecken ging het niet helemaal vlekkeloos. Bij de incheckbalie bleek namelijk dat mijn visum niet in orde was. Klaas mocht wel weg, maar in het systeem stond voor mij geen visum. Ik begreep er niets van, we hadden immers beide tegelijk de aanvraag gedaan en ook een bevestiging gehad. China airlines liet ons aan ons lot over en zei dat ik maar een nieuwe aan moest vragen. Dit zou betekenen dat ik nog een paar dagen in Bangkok moest blijven om het visum te regelen. We besloten maar snel een internetcafe op te zoeken en te kijken of we nog iets konden doen, ik wilde deze vlucht niet missen! In alle stress verloor ik mijn pinpas ook nog toen ik geld voor het internetten nodig had.(Maar gelukkig had ik een reservepas meegenomen)
In het internetcafe kwamen we tot de ontdekking dat er een cijfertje op de aanvraag niet klopte met een cijfertje in mijn paspoort. Wij weer naar China Airlines: Tja, dit was ons probleem, zij konden er niets aan veranderen, was de reactie.
Na een belronde met Australian Backpackers, de Australische ambassade in Duitsland(op vakantie),London(niet bereikbaar) en de Nederlandse ambassade in Sydney werd ons duidelijk dat de vliegmaatschappij ons toch echt zou kunnen helpen. Na lang aandringen wilden zij dan wel een berichtje sturen naar de Australische ambassade. Toen konden we alleen nog maar afwachten. Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven en zag mezelf alweer in Bangkok in een hotel inchecken toen er iemand van China Airlines naar me toe kwam. Het was in orde! We konden nog net op tijd inchecken.
Nadat Klaas zijn water nog moest inleveren bij de bagagecheck konden we richting de gate. De vliegreis van in totaal 12 uren was pittig. Ik zat diagonaal in de stoel omdat mijn benen anders er niet inpasten en slapen kwam er dus niet van.

Eenmaal in Brisbane hebben we een hostel gezocht, en daar hebben we een dormroom die we met twee anderen delen. Vannacht heb ik eindelijk een beetje kunnen slapen(ik ben kamergenoten niet gewend, en wordt dus overal wakker van), nadat we gisteravond nog zijn afgedroogd tijdens de mini-olympics(poolen, tafelvoetbal en basketbal) in een barretje hier vlakbij. De Fransen, Britten, Duitsers en Australiers waren beter uitgerust en dus konden we geen potten breken.

Vandaag gaan we denk ik maar eens wat van Brisbane bekijken, het lijkt zo op het eerste gezicht een leuke stad. En ik wil zometeen even een uurtje hardlpen, want na 10 dagen niet sporten(ook een hele prestatie) begin ik nogal onrustig te worden.

Nou, bedankt voor het lezen!

Heel veel liefs,
Jan.

  • 17 Augustus 2011 - 05:37

    Marian:

    Ah, de wondere wereld van bureaucratie... Gelukkig is het een mooi verhaal wat toch echt wel voor een spannend verslag zorgt. Zo houd je de lezers wel geboeid :-)
    En is het met recht een avontuur, deze reis.

    Het is zeker heel lekker weer daar? Hier eindelijk ook weer een paar dagen zon gehad. Heel NL. opgelucht :-)
    Alle liefs!

  • 17 Augustus 2011 - 08:06

    Maria:

    Oef, dat ging maar net goed dus... zo ben je wel snel aan je reservepas begonnen;) Succes daar met alles en tot snel!

    x Maria

  • 17 Augustus 2011 - 09:33

    Yljanne:

    Hey jan , wat een geluk dat je nog mee kon !
    maar goed ook !
    Ben benieuwd naar de volgende verhaaltjes, kan niet altijd reacties plaatsen omdat k druk op stage ben!

    xxx yljanne

  • 17 Augustus 2011 - 09:56

    Liesbeth:

    Oei, dat was even schrikken dus! Gelukkig dat het nog geregeld kon worden ;) heel veel plezier in brisbane!

    liefs

  • 17 Augustus 2011 - 09:59

    Ans:

    hoi Jan,
    Vandaag weer eens even op internet op de camping.
    We waren 5 dagen onderweg met de trein, langs en op hoge bergen in Zwitserland. Leuk om al je verhalen te kunnen lezen, ga vooral zo door. Spannend momentje op het vliegveld, maar daar wordt je groot van....
    Jullie hebben het allemaal uiteindelijk opgelost, zo zie je maar. Zulke ervaringen doe je niet op in Oudehaske en daar was het toch allemaal om begonnen is het niet?
    succes en we kijken uit naar je volgende verhaal,liefs tante Ans

  • 17 Augustus 2011 - 11:19

    Bianca:

    Hee Jan,

    nou dat was een geluk dat je in het vliegtuig mocht... Het was in iedergeval niet je eigen fout..
    Veel plezier in Brisbane!!

    Groetjes Bianca

  • 17 Augustus 2011 - 12:19

    Ryanne:

    Hey broer! Je houdt het wel spannend he! Balen van die pinpas! Maar goed op deze passen dan...
    Top dat je ons zo op de hoogte houdt! en jaar kaartje is aangekomen! Jeuj! Big surprise!
    dikke tut

  • 17 Augustus 2011 - 14:30

    Jan Zuur:

    Tja, het blijft oppassen en opletten. Het zit altijd in de 'kleine' lettertjes
    Veel plezier

  • 17 Augustus 2011 - 14:42

    Minne-jan:

    Jonge jonge wat een stress maar gelukkig zyn jullie in Brisbane aangekomen Hoe is het verder met jullie hier is alles goed ben maandag weer begonnen met werken na 3 weken vakantie te hebben gehad alleen maar regen regen en nog een regen niks aan maar dat is nederland nu eenmaal ik wens jullie daar een fyne tyd toe en rustig aan doen.

    groet Minne-Jan

  • 17 Augustus 2011 - 14:57

    Jitty Hofstra:

    Erg leuk om jouw reisverslagen te lezen !
    geniet ervan en ik zie uit naar je volgende verslagen!
    liefs Jitty

  • 17 Augustus 2011 - 15:55

    Marisca:

    Hey Mazzelpik!

    Hahaha !!
    Nu ik deze verhalen lees weet ik dat het bij jou lekker weer is en wij hier in dit Nederlandse weer al blij zijn met een dagje waar de zon ook even komt kijken!
    Maar gelukkig ga ik dan volgende week naar Rhodos!
    Hoop dat bij mij het inchecken en ales wel goed verloopt.

    Groetjes Marisca x

  • 17 Augustus 2011 - 16:11

    Maria:

    Was ik nog een x... Heb vanmiddag al je verhalen tot nu toe aan beppe gegeven in een mapje, met de belofte ook alle volgende te printen zodat ze er bij in kunnen. Vond ze helemaal geweldig natuurlijk, ze zou ze vanavond lezen (en ik denk dat iedereen die daar op bezoek komt het mapje in handen krijgt, haha).
    Ik moest je vooral ook de groeten doen van haar, ze was blij dat de reis goed gegaan was en het leek haar wel een goed idee dat je daar op een boerderij gaat werken;)

    xx

  • 17 Augustus 2011 - 20:57

    Elske:

    Haha, Maria haar berichtje is te grappig :) @ Jan: You've got mail!

  • 19 Augustus 2011 - 16:01

    Richard:

    Het blijft spannend!

  • 21 Januari 2012 - 18:50

    Linda:

    wat een gedoe!
    je pinpas wel weer gevonden?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 01 Mei 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 38488

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 21 Februari 2012

Backpacken door Australie

Landen bezocht: