Exploring the city - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Woudstra - WaarBenJij.nu Exploring the city - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Woudstra - WaarBenJij.nu

Exploring the city

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Februari 2012 | Australië, Sydney

Het regent in Sydney en dat geeft mij even de tijd om snel een verhaaltje te typen. Met nog maar minder dan drie weken voor de boeg komt het einde nu wel heel snel in zicht.

Nadat ik nog een paar dagen in Brisbane doorbracht na mijn avontuur in Nieuw-Zeeland mocht ik gisteren weer eens het vliegtuig instappen. Klaas zat in Sydney al met smart op mij te wachten. Dolblij was hij natuurlijk toen ik 's middags het hostel binnenliep. Daar kreeg ik een kamer toegewezen waar ik tussen alle rotzooi van mijn Franse en Duitse kamergenoten nog ergens een leeg bed kon vinden. Twee nachtjes had ik geboekt, wat ons dus nog even de kans gaf om snel Sydney te bekijken. Nu had Klaas natuurlijk alles al gezien, dus hij gaf me gisteren direct een tourtje langs de "must-see" locaties van Sydney.
Ik was natuurlijk vooral geinteresseerd in the opera house. Dit architectonische hoogstandje prijkte altijd op mijn rekenschriftje op de basisschool. En omdat ik dat schriftje veel boeiender vond dan de rekenopgaven ben ik op op het exacte vlak nooit echt een uitlbinker gebleken. Anders was ik misschien wel wiskundige geworden. Of hadden jullie nu de verhalen van mij als een beroemde econoom gelezen in plaats van die van een arme reiziger(want het geld is nu echt bijna op). Zo zie je maar wat zo'n simpel schriftje al kan doen.
Bij het opera house aangekomen was ik toch wel een beetje onder de indruk. Met de harbour bridge op de achtergrond is dat toch wel een imposant gezicht. Klaas had daar niet zo'n last van. Het eerste waar hij aan moest denken toen hij het gebouw zag? De Rinkelbom!(voor outsiders:muziek/buurt centrum in Heerenveen). "Ook zo'n raar gebouw".. Natuurlijk wilden we ook even een kijkje binnen nemen en Klaas liep meteen richting de beroemde concerthal. Daar was een belangrijke conferentie aan de gang en gek genoeg liet de guard Klaas niet binnen. "So, my name is not on the list?" probeerde hij nog. "I'm afraid not, sir". Het mocht niet baten. Niet dat er een lijst met gasten was, maar ik denk dat de "toeristenlook" hem de das om heeft gedaan.
we vervolgden ons tochtje naar de harbourbridge, Darling harbour, st. Mary's church en de botanische tuinen. Om uiteindelijk nog een drankje te doen nabij onze thuishaven in King's Cross.
Helaas was het vandaag geen strandweer, want ik vond eigenlijk dat na een dag sightseeing een dagje zonnebaden voor de afwisseling wel goed zou zijn. Door de regen waren we genoodzaakt om maar wat te gaan shoppen in chinatown. Misschien konden we nog wat goedkope souvenirs scoren. Daarvoor moesten we naar Paddy's market.
Ik vond dat ik de afgelopen weken ontzettend goeie vorderingen gemaakt had wat betreft kaartlezen(ik stond af en toe versteld van mezelf!) en kreeg daarom van Klaas en onze Duitse vriend Tobi de vrije hand om de weg te zoeken. Ik was er van overtuigd dat we helemaal op de juiste koers waren toen we ineens weer dezelfde straat kruisden als waar we begonnen. Ik wilde me natuurlijk niet laten kennen en dacht al snel de juiste richting weer te hebben gevonden. 10 minuutjes later keek ik nog maar eens op de kaart. Een vriendelijke meneer vroeg ons of we de weg soms kwijt waren en ik zei uiteraard dat ik alles volledig onder conrole had. Of toch niet? Ik was er ineemns niet meer zo zeker van. Bleek dat we inderdaad weer helemaal de verkeerde kant uitliepen. Dat veroorzaakte natuurlijk de nodige hilariteit maar ik had in ieder geval mijn best gedaan. Uiteindelijk kwamen we dan toch bij de markt uit en besteedden we nog wat tijd om een museum te bezoeken, wat eigenlijk best wel weer de moeite waard was.

Morgenochtend pakken we de trein richting de Blue Mountains en laten we de drukte van de stad even een paar dagen voor wat het is.

Tot snel maar weer en heel veel liefs,

Jan.


  • 02 Februari 2012 - 07:05

    Ashwin:

    Drie weken! Jeetje, dat is inderdaad erg snel. Daar heb ik geen schrift voor nodig om dat uit te rekenen.. Of toch? ;)
    Veel plezier!

  • 02 Februari 2012 - 08:06

    Martin:

    Waarschijnlijk waren het de schoenen van Klaas waardoor jullie niet in het concertgebouw naar binnen mochten ;)

  • 02 Februari 2012 - 08:06

    Martin:

    Tot snel!

  • 02 Februari 2012 - 09:37

    Anne-Marije:

    Geniet nog van de laatste weken! Liefs AM

  • 02 Februari 2012 - 09:43

    Sjoerd:

    Wat een belevenissen weer. Geniet nog van de laatste weken en voor het geval je het nog niet wist, Heerenveen zit in de halve finale en geen schokkende transfers.

  • 02 Februari 2012 - 11:59

    Gea:

    3 weken is 3x7= 21 dagen
    we zijn nu 2 febr. dat zou betekenen dat je dan de 23e terug zou komen
    dat betekent dus dat het inderdaad met je rekenen ergens niet goed is gegaan, gelukkig kun je kaartlezen!
    groetjes t. Gea

  • 02 Februari 2012 - 12:15

    Marieke:

    Weer een leuk verhaal. Wat gezellig dat jullie weer met z'n drieën zijn. Geniet absoluut nog van de laatste weekjes. Het is zo voorbij en dan kom je in de kou terecht. Heel veel plezier bij de blue mountains. Veel liefs

  • 02 Februari 2012 - 18:11

    Oma:

    lieve Jan bedankt voor alje mooie verslaagen Heb er van genoten Doe je voorzichtigde laatste weekjes We zien je graag gezond weer thuis komen liefs oma

  • 02 Februari 2012 - 22:50

    Annewieke:

    Hellemaal te gek al die verhalen van je, ik lag al een mooi tijdje achter met lezen maar toch vandaag onder de saaie lezen op school maar even alles proberen te lezen... Natuurlijk met mijn trage lezen wou dit niet. Dus maar verder lezen met de blackberry onder de wol... Ik wist niet dat tijd zo snel ging, ik lees allemaal mooie avonturen, wat ik alleen maar leuker vind en nog sneller zelf ook die kant eens op zou willen... Zelf de ervaringen opsnuiven...
    Ik kom je vast nog wel tegen als je weer in nederland bent, maar wens je tot die tijd nog heel veel plezier! Annewieke jonker ( hw1b toen de tijd :p) Ps. Ben je de koala beren ook tegen gekomen in australie ?! :p

  • 08 Februari 2012 - 20:11

    Deva:

    Hee jan!

    Ik heb al je verhaaltjes gelezen,
    Ik hoorde toen je net weg was van Eveline dat we je konden volgen,
    Ik heb elke dag of om de dag gekeken of er verhaaltjes opstonden,

    Kom je snel langs op donderdagavond?
    Het seizoen is bijna afgelopen,

    Veel plezier

    Groetjes deva!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 01 Mei 2011
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 38282

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 21 Februari 2012

Backpacken door Australie

Landen bezocht: