Gered door de Aussies - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Jan Woudstra - WaarBenJij.nu Gered door de Aussies - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Jan Woudstra - WaarBenJij.nu

Gered door de Aussies

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Februari 2012 | Taiwan, Taipei

Ik heb mijn hostel eindelijk weer gevonden. Gelukkig zijn de Taiwanezen uiterlijk behulpzaam want Ik heb het weer eens niet aan mijn richtingsgevoel te danken dat ik weer lekker warm en droog binnen zit. Het begint een beetje eentonig te worden dus ik zal jullie niet weer vervelen met een heel uitebreid "verdwaalverhaal". Klaas is terug naar het vliegveld en ik maak me op voor het allerlaaste deeltje van mijn avontuur!

Gisteren wisten Klaas en ik het vliegveld van Sydney te bereiken en namen we afscheid van Australie. Klaas had een tip gekregen van een Duitser dat we op een goedkope en makkelijke manier op het vliegveld konden komen. Dan hoefden we niet de dure airtrain te nemen. We namen de trein naar Wolly Creek en vanaf daar zou het nog een stukje lopen zijn. Dat dat "stukje" ons meer dan een uur zou gaan kosten was er niet bijverteld. Met een routebeschrijving van Google nam Klaas zelfverzekerd de leiding. Na vijf minuten herkenden we de straatnamen al niet meer en de rest van het verhaal laat zich raden. We besloten een laatste beroep te doen op de aussies en het eerste vriendelijke stel bood ons vrijwel direct aan om ons maar naar het vliegveld te rijden. Het was absoluut lopend niet te doen en we zouden onze vlucht anders echt niet halen, aldus de locals. Dankbaar maakten we van dit aanbod gebruik en onderweg bedachten we hoe we de Duitse tipgever passend konden bedanken...
De staff van China Airlines regelde voor ons een halfleeg(of halfvol, maar net welke filosofie je er op nahoudt) toestel en dus konden we lekker languit de nacht doorbrengen en om half vijf vanochtend landden we dan in Taipei!

Klaas besloot nog een dagje met me op te trekken ondanks het feit dat zijn gedachten alleen nog maar bij het ijs in Friesland waren. Het nieuws bereikte ons dat de Elfstedentocht er voorlopig niet inzit, Nederland is in rouwstemming begrijp ik. Het moet een beetje als de verloren WK-finale gevoeld hebben. Toch kan Klaas dit weekend de ijzers nog onderbinden. Ik niet, want mij staat nog een mooie tien-daagse afsluiting in Taiwan te wachten. En de eerste dag was alweer een groot succes. Taipei is een drukke maar vriendelijke stad en lang zo toeristisch niet als Bangkok, waar onze trip begon. Lange, blonde, blanke toeristen zijn hier een zeldzaamheid en dus werden we met open armen ontvangen. Aan de Engelse taal hebben we hier niet zoveel en aangezien mijn Chinees zich beperkt to "Ni hao"(en dan spel ik het waarschijnlijk ook nog verkeerd) moesten we het vandaag vooral van onze handen, voeten en uitbeeldingsvermogen hebben. Zo kostte het ons vijf minuten om de juiste prijs van Klaas zijn nieuwe sokken(want het is hier koud, 15 graden vandaag..) te bepalen en eindigde ons laatste gezamenlijke diner bij een leuk mevrouwtje in een grote spraakverwarring. Gelukkig is het woord "cola" nog steeds universeel.
Het blijft leuk om in een totaal andere wereld rond te lopen en het vraagt weer wat creativiteit en moeite om de dingen voor elkaar te krijgen. Dan is reizen door Australie en Nieuw-Zeeland eigenlijk veel te makkelijk!
Terug in mijn goedkope, schone hostel duik ik nog even in de reisliteratuur en probeer ik straks mijn slaapgebrek wat in te halen.
Ik wens jullie nog een mooi ijsweekend!

Tot snel en veel liefs,
Jan.


  • 09 Februari 2012 - 14:20

    Ryanne:

    Een mooi ijsweekend it is, nou ja bijna dan. Ik zie Klaas wel op het Nannewiid zaterdag!
    Geniet van je laatste week!!!!!!

  • 09 Februari 2012 - 22:32

    Ans:

    je maakt wat mee op zo'n tripje! Daar kan de ijspret van Friesland niet tegenop.

  • 10 Februari 2012 - 09:55

    Gea:

    Volgens mijn bescheiden mening is de teleurstelling rond de 11-stedentocht in "Holland" groter dan in ons eigen Friesland, as it net kin, dan kin it net! Maar nog genoeg ijs voor de liefhebbers. Nog veel plezier de echte laatste dagen breken één voor één aan. En misschien kunnen we je vast aanmelden voor een programma zoals Hints?
    Groetjes, t. Gea

  • 10 Februari 2012 - 10:52

    Oma:

    jjan wat beleef je veel geniet maar met volle teugen van je laatste dagen het is je van hartegegunt tot gauw goede thuis reis liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 01 Mei 2011
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 38281

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 21 Februari 2012

Backpacken door Australie

Landen bezocht: