Like a bird! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jan Woudstra - WaarBenJij.nu Like a bird! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jan Woudstra - WaarBenJij.nu

Like a bird!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Nu alweer een verhaaltje? Ja, dit moet ik even met jullie delen!

Na opnieuw een lange busrit kwam ik gisteren in het gezellige Taupo. De afstanden zijn hier dan wel niet zo groot als in Australie, maar nog steeds moet je hier heel wat uren in de bus doorbrengen om het land door te gaan.
Bij het hostel aangekomen wachtte mij een leuke verrassing. Ik had een bedje in een dormroom geboekt maar er was een foutje gemaakt waardoor ik een flinke upgrade kreeg. Ik kreeg mijn private room met een dubblebed + badkamer en tv! Dat voor de 24 dollar per nacht, je hoort mij niet klagen. Heerlijk om weer eventjes een eigen kamertje te hebben.

Taupo is de skydivestad van de wereld en na veel wikken en wegen had ik de knoop maar doorgehakt. Ik ging het doen, en dan ook maar meteen zo snel mogelijk. Om er maar voor te zorgen dat de zenuwen mij niet meer tegen gingen houden.
Vanochtend om tien uur zou het dan gebeuren, maar het weer zat niet echt mee. Nog maar een uurtje wachten en om om 11 uur kwam het verlossende telefoontje dat we(ik, samen met twee Zwitsers) werden opgepikt. Het papierwerk moest even gedaan worden en ik besloot dan ook maar meteen voor de hoogst mogelijke sprong te gaan: 15.000 ft. Van vijf kilometer hoogte dus. 1 minuut vrije val en daarna moest de parachute de rest van het werk doen. Ik werd voorgesteld aan mijn instructeur: Hans. Jawel, een Hollander, dat gaf meteen een vertrouwd gevoel. Je moet er toch niet aan denken met zo'n gekke Kiwi aan een parachute te moeten hangen.
En toen begon het lange wachten. De wolken zaten in de weg....
Pas om een uur of drie toen we op het punt stonden weer te vertrekken begon de lucht te klaren en moesten we ineens snel het vliegtuig in. Ik mocht er als eerste in. Dat betekende dus dat ik er als laatste ook weer uit mocht...
Ik zag 15 anderen voor me springe en toen kwam mijn moment. De open deur met die grote leegte voor je was even slikken, maar ik ging ervoor. Voordat ik het wist was het vliegtuig mijlenver weg en vlogen we door de lucht. Wat een fatastisch gevoel! Na een minuut ging de parachute open en mocht ik zelf even de parachute besturen. Het gekke is dat ik van het moment dat we in het vliegtuig stapten alleen maar heb genoten en geen moment gedacht aan wat er mis kon gaan. Ik weet nog goed dat ik in groep acht op schoolkamp iedereen de Brandaris op zag gaan en ik met juf Henny onderaan stond te wachten. Vijf jaar later durfde ik de beklimming van de eiffeltoren in Parijs niet te maken en vandaag ben ik gewoon van 5 kilometer hoogte uit een vliegtuigje gesprongen! Hoe gaaf is dat!?

Tot snel en heel veel liefs,
Jan.


  • 20 Januari 2012 - 06:31

    Elske:

    Je hebt t gedaan, super stoer! Ik mail je van t weekend!

  • 20 Januari 2012 - 06:51

    Ashwin:

    Heel gaaf! :D

  • 20 Januari 2012 - 07:11

    Marian:

    Die hoogte verklaart de zuurstofmaskers op de foto's. Supertof zeg en heel heel heel heeeeeeeel stoer dat je het hebt gedaan. Het ziet er op de foto's fantastisch uit. En door die limo voelde je je vast een ster. Terecht!!
    Hopelijk blijft de rush nog even hangen, zodat je extra lang kunt genieten.

  • 20 Januari 2012 - 07:30

    Anne:

    Wauw, wat een superstoere actie!!!

  • 20 Januari 2012 - 07:49

    Ellie:

    FANTASTISCH!!!!!
    TOPPER!!!!

  • 20 Januari 2012 - 07:58

    Ellen:

    Stoer hoor! Ik zou het niet durven... Weer een ervaring rijker of niet dan??!!

  • 20 Januari 2012 - 08:30

    Martin:

    Gaaf Jan! Misschien durf je nu ook straks je rem wat los te laten als je van de bergen met de racefiets naar beneden daalt. Ook een lekker gevoel!

    Maar echt gaaf! Juf Henny zou trots zijn!

  • 20 Januari 2012 - 09:19

    Marian:

    Martin is grappig!! :-)

  • 20 Januari 2012 - 09:33

    Ada:

    Jan, je bent een held!!!!
    Ik doe het je niet na....

  • 20 Januari 2012 - 10:48

    Gea:

    Jan, als je dat durft durf je alles!
    En een leuke bijkomstigheid dat je er ook nog van kon genieten!
    kortom: SUPER-JOHN!
    groetjes, t. Gea

  • 20 Januari 2012 - 12:06

    Tante Sjoukje:


    Dat lijkt me heel spannend,
    Echt gaaf!!

    Groetjes Ome Wiepie en Tante Sjoukje

  • 20 Januari 2012 - 12:06

    Liesbeth:

    Waaaauw echt super vet! Echt super cool dat je het gedaan hebt :D

    liefs xxx

  • 21 Januari 2012 - 08:35

    Froukje:

    Wat coooooool!!

  • 21 Januari 2012 - 18:32

    Linda:

    Hoi Jan,

    Ik zou elke keer eens op je blog kijken, om alles te lezen en bekijken.
    Door MWB wist is eindelijk de link!
    Nu had ik op facebook een vriendenuitnodiging van sylvia, en zag jou in haar vriendenlijst.
    Ging ik naar jou FB en toen zag ik gemeenschappelijke vrienden Lotte Visser.
    Dacht huh waar kent hij lotte van?
    Maar ik kan je geen berichtje of vriendenuitnodiging sturen op FB, dus dan maar hier.
    Alles goed daar?

    Linda

  • 23 Januari 2012 - 21:13

    Eveline:

    Sorry wel een beetje een late reactie, maar ja. Gaaf dat je dat hebt gedaan. Je bent wel echt je eigen grenzen aan het verleggen. Straks weer terug in Holland, dan is geen berg meer te hoog en geen dal meer te diep. Zoveel energie geeft jouw tripje daar. Lekker blijven ondernemen en genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 01 Mei 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 38325

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 21 Februari 2012

Backpacken door Australie

Landen bezocht: