Oh, what a night! - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Jan Woudstra - WaarBenJij.nu Oh, what a night! - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Jan Woudstra - WaarBenJij.nu

Oh, what a night!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Oktober 2011 | Australië, Yeppoon

Lieve mensen,

Ik weet dat velen van jullie al enige tijd zitten te wachten op een ruig stapverhaal van Down under. Iedereen weet dat backpackers eigenlijk maar voor 1 reden naar Australie gaan: om te zuipen en te feesten!! Natuurlijk vertelt iedereen thuis dat OZ "the place to be is" vanwege fantastische natuur en wildlife, maar jullie weten wel beter. En omdat ik jullie al wekenlang loop te vervelen met saaie bezienswaardigheden en boerderijverhalen heb ik besloten om dit keer een wilde avond met jullie te delen. Voor de minderjarigen en degenen die dit soort dingen niet aan kan of simpelweg niet wil weten: rechtsboven zit een kruisje. Je kunt deze aanklikken. Ik beloof dat ik jullie volgende keer weer een fatsoenlijke blog zal voorschotelen.

Vrijdagavond kwam ik aan in Yeppoon, waar ik het weekend bij twee veganistiche docenten zou verblijven. Nu hoor ik jullie meteen al denken "oh, oh, dat wordt het hele weekend sla eten en over arme diertjes praten", maar niets is minder waar. The vegans know how to party! Ik werd uitgenodigd om zaterdagavond mee te gaan naar het ruige Rockhampton om daar de bloemetjes buiten te zetten tijdens een popconcert. Ik had geen idee wat voor soort band het was, maar ik besloot om maar gewoon mee te gaan, het was vast de moeite waard. En daar gingen we. Eerst een drankje doen in een pub waar ik de vrienden van het stel ontmoette. 1 van hen was al behoorlijk dronken, maar de rest zag er eigenlijk heel erg keurig uit. Allemaal netjes gekleed, alsof we naar een gala gingen. En daar stond ik dan in mijn korte broek en op slippers(Het alternatief waren mijn adidassen die nog steeds naar koeienpoep ruiken of mijn hardloopschoenen). Het concert bleek in het theater te zijn. Terwijl ik daar naar binnen liep zag ik de gemiddelde leeftijd direct met 10 jaar dalen. "Misschien is er hier ergens een bingo", dacht ik nog. Maar nee, ik bleek beland te zijn bij een optreden van een tributeband van "Frankie Valli and the four seasons".
De show begon met een gastoptreden van een plaatselijk Australische countryzanger met bijbehorende veel te strakke, glimmende cowboypak. De bejaarde vrouw achter me slaakte een kreet en zei tegen haar zo mogelijk nog oudere buurvrouw "Oh my gosh, that's the sexiest guy I've seen in a suit all day". Over smaak valt niet te twisten, laten we maar zeggen.
Nadat alle hits van Johnny Cash voorbij waren gekomen waren we na een korte pauze toe aan de hoofdact. En terwijl ik dacht dat het publiek wel bijna uitgeblust zou zijn(dansend, joelend en klappend werden de nummers van de plaatselijke ster ontvangen.)
ging nu echt het dak eraf. Voordat ik het wist stond ik gezamelijk met heel gepensioeneerd Rockhampton en omstreken luidkeels mee te zingen met hits als "big girls don't cry", "I've got you under my skin" en natuurlijk "oh,what a night!"
"Rock"hampton doet zijn naam eer aan en ik weet zeker dat geen enkele backpacker in Australia zo'n topervaring heeft opgedaan als ik op deze zaterdagavond!

Jullie zullen begrijpen dat ik nodig toe was aan ontspanning na dit heftige uitje. Dus heb ik vandaag de hele dag lekker op een zeilbootje gezeten naar Keppel Island. Waar ik ook gesnorkeld en gezwommen heb in een deel van het great barrier reef. Op de terugweg werden we nog verrast door een dolfijn die onze boot probeerde te volgen.
Vannacht zal ik de bus pakken naar Mackay. Wie weet wat me daar weer te wachten staat!

Tot snel!

Heel veel liefs,
Jan.

  • 16 Oktober 2011 - 09:49

    Gea:

    Hee, ik ben de eerst zie ik.
    Dat was dus weer eens wat anders dan Nick en Simon, daar is dit weekend half Nederland naar toe.
    Volgende week gaan Sjoerd en ik naar de Golden Earing, kijken we of we daar het dak eraf kunnen krijgen....
    Geniet lekker verder van alles en hou ons vooral op de hoogte door je leuke verhalen.

  • 16 Oktober 2011 - 11:51

    Eveline:

    Hey Jan, het gaat je maar goed daar. Lekker feesten wil iedereen wel. Trouwens nog bedankt voor je kaartje. Het was echt een verassing. Ontzettend leuk.
    Ook ons tt-seizoen is weer begonnen en je krijgt de groeten van alle kinderen (en dat zijn er nogal wat). Ik heb nu 4 groepen gecreerd, omdat ik anders teveel kinderen heb. Je begrijpt al, ik mis je ontzettend. Maar ja ik wacht wel en hoop dat je misschien volgend jaar weer van de partij bent. Jouw vacature staat nog steeds open, dus wie weet.
    Zorg goed voor jezelf en laat snel weer eens iets van je horen.

  • 16 Oktober 2011 - 19:15

    Froukje:

    Hi Jan!

    Leuk verhaal weer en mooi dat t goed bevalt! Maar ik heb toch het idee dat we een deel van het verhaal missen;)

    xx Froukje

  • 17 Oktober 2011 - 07:35

    Ryanne:

    He ik had graag die tribute to Johnny Cash meegepakt, maar helaas;-)
    goed dat je af en toe ook een theater bezoekt, daar kan ik je alleen maar om prijzen;)
    xxx

  • 17 Oktober 2011 - 07:35

    Ry:

    Oh ja, vette nieuwe foto's!!!!

  • 18 Oktober 2011 - 11:13

    Elske:

    Zie bovenstaande reactie van Froukje. Toch censuur toegepast? Dit kunnen minderjarige kinderzieltjes ook wel aan hoor :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 01 Mei 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 38473

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 21 Februari 2012

Backpacken door Australie

Landen bezocht: